Skapa ny tråd

Forum

Övrigt > Rivstart1 Allers 46/21 fastna

• Daniel Smith

1. Snedar?
    - - - A R

2. En Massa virrigt prat ?
    - - - -

3. Kan stämma vara ?

- - - -

4. Gör sällan latmaskar ?

- - - - - -

5. Känna sig?

- -

6. Skärpan?

U D - - -

7 . Blir lätt Söliga?

- - N A

12 nov, 2021
  • Thomas P

1. GENAR ?
    5. MÅ
    6. UDDEN ?

12 nov, 2021
  • Daniel Smith

Tack för hjälpen

12 nov, 2021
  • Karin P

1. kan också vara FASAR (göra en sned kant)
    3. DJUP kanske
    7. SENA

12 nov, 2021
  • Rolf G

1. GENAR
    2. GAGG
    3. ENIG
    4. GITTER
    5. MÅ
    6. UDDEN
    7. SENA

12 nov, 2021
  • Karin P

5 och 7 var ju redan besvarade utan frågetecken!

12 nov, 2021
  • Rolf G

Ja, men förlåt så mycket.

12 nov, 2021
  • Rolf G

Karin, det är detta som är så tråkigt med dina pekpinnar. Eftersom jag förstod att ingen av er har korsordet till hands och jag har löst det, tänkte jag redovisa samtliga frågor. Vill inte på något vis ta äran ifrån er att vara först med det rätta svaret.

12 nov, 2021
  • Karin P

Det händer att jag också har löst andra kryss men jag brukar låta bli att besvara sådant som redan fått ett korrekt svar (utan "?" eller "kanske"). Och det är inte bara du som ibland ger svar i onödan. Det är detta jag försöker stävja. Om det känns som pekpinnar så får det väl göra det då. Det är i alla fall inte menat så från min sida.

12 nov, 2021
  • Rolf G

Inte lätt att veta hur man ska göra. Ibland får jag kritik för att jag ger för lite hjälp och nu för mycket. Synd att jag inte kan nå upp till dina ideal. Tänker inte fördjupa mig i detta, för det kommer inte att leda någon konsensus.
    Ha en trevlig helg.

12 nov, 2021
  • Rolf G

Ursäkta, jag glömde ... leda TILL någon ...
    Ordet någon kan t.o.m. uteslutas.
    Det gick nog lite för fort.

12 nov, 2021
  • Tommy B

Jag håller med Karin P.
    Det handlar väl bara om vanligt enkelt bondförnuft.

13 nov, 2021
  • Gunilla B

Jag tycker inte det handlar om "vanligt enkelt bondförnuft" utan om något helt annat nämligen hur man bemöter andra människor i tal eller skrift. Jag utgår alltid ifrån att den som besvarar en ställd fråga självklart enbart har goda avsikter och är hjälpsam. Sedan kan man kanske tycka att någon hjälper för mycket eller för lite men sådana synpunkter behöver inte formuleras skriftligt i negativa ordalag.

Karin P, har du verkligen mandat att stävja hur andra svarar på forumet och vem har i så fall givit dig det? Det finns tydliga forumregler för vad som gäller på Korsord.se och under punkt 3 framgår specifikt vad som gäller för "Vett och etikett". För min personliga del är reglerna tillräckliga och jag tycker inte det behövs självutnämnda "forumpoliser".

13 nov, 2021
  • Karin P

Jag har länge på olika sätt försökt få lite bättre struktur på sidan men i princip bara motarbetats av vissa här (för att inte tala om vilka epitet jag fått). Konstigt nog vill dessa inte ha förändringar som skulle underlätta för alla, t.ex. att skriva vettiga rubriker. Det handlar inte om att ha mandat eller ej. Jag har som alla andra rätt att uttrycka min åsikt.

13 nov, 2021
  • Gunilla B

Alla har rätt att uttrycka sin åsikt så länge man skiljer på sak och person och inte sårar någon. Att uttrycka sin åsikt på ett konstruktivt och bra sätt är en sak men att stävja andra är något helt annat.

13 nov, 2021
  • Karin P

Om jag har sårat någon så vill jag veta vem. Det enda jag skrev var att det var ett onödigt svar och att det är fler som ger sådana. Hur kan det vara sårande?

13 nov, 2021
  • Gunilla B

Det handlar om att du talar om vad som är onödigt. Varför måste du göra det? Du ifrågasätter hur andra hjälpsamma korsordslösare väljer att svara. Om man råkar skriva samma sak som någon annan har skrivit, vad gör väl det? Avsikten var god och det handlade om att hjälpa genom att sammanfatta samtliga svar i en kommentar. Jag gör mig inte till talesman för någon annan men av Rolf G:s svar framgår tydligt vad han tycker. Det kan väl knappast ha undgått dig heller tänker jag. Om han sedan blev sårad, arg eller besviken är inte min sak att avgöra men ditt svar till honom orsakade en negativ reaktion vilket jag har den största förståelsen för.

13 nov, 2021
  • Tommy B

Liknar Jantelagen - tycker jag

13 nov, 2021
  • Karin P

I så fall kan trådar bli hur långa som helst. Nu har jag sagt mitt för denna gång.

13 nov, 2021