Skapa ny tråd

Forum

Japanskt korsord - jul

• Ylva A Wettergren

Gick lite väl fort att lösa denna gång....
    Kan man önska fler Japanska korsord och i så fall i olika svårighetsgrader?
    Tycker att detta är ett av de roligare kryss att lösa, men vill gärna "klura" ett tag;)

1 jul, 2023
  • Maria Carlsson

Håller med, det gick utan hjälp den här gången, skulle gärna vilja ha fler japanska! Gärna ett i veckan också!

1 jul, 2023
  • Karin P

Jag håller också med. Alldeles för lätt denna gång.

1 jul, 2023
  • Susanne S

Hej, jag fastnade direkt efter den långa "strängen" i mitten (15) och lite av tian längst ner.. övriga var ju bara ettor? Vad var det som var så enkelt med denna... har ni nåt knep vad löste liksom upp resten av krysset så fort? Eller är man helt enkelt lite för dum för dessa? :D

1 jul, 2023
  • Karin P

För min del så håller jag alltid ett öga på båda ledder i princip samtidigt. Då ser man ofta om en etta passar på just den rutan eller inte. Ibland får man stuva om lite men just denna gång föll allt på plats tämligen fort eftersom bilden uppe till vänster växte fram snabbare än vanligt. Är du klar eller vill du ha hjälp?

1 jul, 2023
  • Susanne S

Tack Karin P.
    Ja, jag inser nu att jag saknar lite simultankoll. :) Brukar liksom "safea" o bara ta helt klara rader som överlappar.. typ från topp till botten o sen kolla samma rad åt andra hållet, men då går man bet på ettorna eftersom jag upplever att de kan hamna lite "varstans", men ska försöka våga prova lite mer. Jag har kommit liiiite längre men kanske översta vågräta vore hjälpsam? :) V1

2 jul, 2023
  • Karin P

Varsågod, Susanne!
    V1 finns det redan ett svar på i en av trådarna men det har du nog redan sett.

3 jul, 2023
  • Mats Johansson

jag vill önskar hjälp med v 2 -v5 på japanska korsordet juli mats johansson

4 jul, 2023