Forum
Måndagskryss v.12
Gallra ut
19 mar 13:56 av Simon F 3 -
Slitna
19 mar 13:34 av Kerstin W 2 -
Reglage?
19 mar 08:49 av Catharina E 4 -
Resultatrik?
18 mar 10:29 av Catharina E 2 -
Ett ord kvar
18 mar 10:20 av Lennart J 2 -
Vad blir...
18 mar 09:50 av Catharina E 4 -
hjälp
18 mar 07:24 av Marja H 2 -
problem att lösa
17 mar 01:16 av Robert H 5 -
av vikare
16 mar 21:57 av Suie D 2 -
För lätta kryss.
16 mar 08:54 av Gunilla B 20 -
Fågel
16 mar 06:46 av Maria S 2
Måndagskryss v.12 > För lätta kryss.
-
Gunilla B
Någon mer som tycker veckokryssen är för lätta, tog under 40 minuter lösa alla idag. Lite huvudbry vill man ju ha så något eller ett par kunde ju haft lite högre svårighetsgrad. Bara mina tankar.
16 mar 08:54
-
Christina S
Det enda jag inte löser direkt idag är kryptot och tankenöten, så där kanske du kan vara behjälplig. Resten är klart, så för det mesta behöver inte de grå cellerna aktiveras så hårt.
16 mar 09:17
-
-
Ingegerd Ö
Jag håller med! Just i dag var kryptot lite knepigare än det brukar vara, men annars är det ju för enkelt, kunde vara 2 måndagskryss, ett som detta och ett svårare.
16 mar 09:32
-
-
Ivar G
Ta upp det med de som gör kryssen. Det finns lösare som kanske inte är lika smarta som ni som klagar. Eller hitta andra korsord!
16 mar 14:33
-
Daniel P
Håller med Gunilla B. Vissa kryssmakare har ju i stort samma nycklar med i alla sina kryss. Trist att bara fylla i bokstäver. Vi behöver ju träna våra grå.
16 mar 14:57
-
Linda J
Ett tips: Det finns korsordstidningar i handeln med högre svårighetsgrad.
16 mar 16:02
För bara 39 kr/månad gör de nog inte så komplicerade kryss.
-
Gunilla B
Dom som tycker dessa är svåra kan jag rekommendera snipp snapp i året runt, där kanske ni får lite huvudbry, var och en har rätt att framföra sin åsikt här utan dumma kommentarer, tack.
16 mar 17:37
-
Daniel Lundmark
Jag tyckte det var ett svårare än genomsnittliga kryss från denna sida.
16 mar 19:47
-
Mary B
Nej jag håller inte med Gunilla B. OM detta är SÅ lätta kryss som du anser tycker jag du borde köpa Krysstidningar som ger dig längre tid ? Jag har vissa problemer och ber om hjälp och tackar för det Tror många känner likadant .
16 mar 20:24
-
-
-
Gunilla B
Oftast veckokryssen jag tycker är lätta, månadskryssen är där några som man får ta ordentligt med, alltid någon att be om hjälp av här också. Matkrysset, Svåra krysset kan va luriga. Soduko klarar jag inte av alls, inte lönt försöka ens.
17 mar 23:05
-
Susanne Massi
Sudoku har jag aldrig fastnat för. Jag saknar fortfarande Bokkrysset. ;-)
18 mar 06:49
-
-
Ingegerd Ö
Jag kommer ihåg, och saknar också Bokkrysset ! Det fanns också något som jag tror hette Pusselkrysset, där man liksom fick sätta ihop hela krysset, både frågor och svar själv (några rutor var givna). Det var en riktig utmaning! Nu är det bara Japanska och Svåra krysset som förtjänar sitt namn, tycker jag. Där behöver man ta hjälp i forumet, tack för det !
18 mar 14:30
-
Karin P
Pusselkrysset togs bort av tekniska skäl men Bokkrysset kunde vi väl fått ha kvar. Minns jag rätt togs det bort därför att alltför få skickade in det, vilket jag tycker är en konstig anledning.
19 mar 06:44
-
-
Karin P
Funderade ett varv till: om det blev för mycket vinster över så kanske man drog öronen åt sig. Men om de vinsterna inte var alltför unika (oftast är det ju lotter) så kunde man ju bara ha pytsat över dem till andra kryss.
19 mar 19:46
-
Börje H
Saknar också pusselkrysset. Märkligt med tekniska skäl......tekniken utvecklas väl hela tiden.
19 mar 21:21