Skapa ny tråd

Forum

Svåra krysset - okt

• Carina L

Vad blir gula orden?

4 okt 11:46
  • Lena Å

Jag har
    *ER *ANKA* TILL HASSEÅTAGE
    Kan dom första två bli GER TANKAR??

4 okt 12:57
  • Carina L

Tack så mycket !

4 okt 13:13
  • Elin S

Kan någon förklara associationen på vilket sätt en bild på pumpor hör ihop med Hasse o Tage?
    En sketch eller show jag missat?

Tycker även att formuleringen känns konstig... "GER TANKAR TILL"...

Det låter mer rätt med "FÖR TANKAR TILL..." men det passar ju inte alls in.

Mitt huvud bråkar med " MER VANKAS TILL" eller " SER TANKAD TILL" ... Om jag bara visste associationen...
    Svaret är ju självklart för den som vet, så jag vore tacksam för en förklaring, förlåt att jag "bråkar"! :-)

7 okt 14:52
  • Anette Demmers

Hasse och Tage sjöng en låt som hette "Pumpa pumpa"

7 okt 14:59
  • Elin S

Aha, tack Anette!
    Ska söka upp låten på Youtube, Hasse o Tage är alltid en fröjd att se och höra!
    Tycker fortfarande att det borde vara "FÖR TANKAR TILL" istället för "GER TANKAR TILL", det låter mer rätt.
    Men som sagt, det måste väl vara det för att krysset ska bli rätt i rutorna.
    Jag är kanske gammaldags i språket. :-)

8 okt 12:35
  • Anette Demmers

Tycker också att det låter knasigt med GER

8 okt 12:57
  • Anette Demmers

Tycker också att det låter knasigt med GER

8 okt 12:57
  • Elin S

Tack, inte bara jag då! :-)
    Har jobbigt nog svårt att släppa det, jag brukar inte hänga upp mig på sådant i kryssen, men det här skaver...
    Om jag hade kunnat se och inte bara höra sketchen/sången, och det hade serverats/pyntats med pumpor i salongen/serverats i restaurangen - då hade ju frasen "SER VANKAS TILL HASSEÅTAGE" funkat.
    Men jag vet ju inte, det är så jobbigt när hjärnan hänger upp sig! Måste släppa det, men tack för att jag fått skriva av mig!

9 okt 11:43