Skapa ny tråd

Forum

Lördagskryss v.34

Lördagskryss v.34 > För enkelt kanske?

• Ulf E

Med risk för att bli upphackad i bitar och jag är ingen van/bra/smart/kunnig lösare alls men är inte kryssen ofta för lätta att lösa. Lördagskrysset står markerat som tre pennor men tar max tre minuter att lösa och är lättare än Expressens 1-markerade ens utan att se filmen.
    Tänker att nu får man skärpa upp det hela lite, eller är jag ute och cyklar?

26 aug, 2023
  • Nilla Stjärnberg

Sök nya vägar, Det finns säkert andra kryss som passar dig bättre

26 aug, 2023
  • Ulf E

Tack för din insikt och ditt konstruktiva förslag Nilla. Det är ju helt rätt att istället för att söka förändra bör man bara ge upp och vandra vidare.
    Så, i linje med ditt förslag så avslutar jag givetvis min prenumeration och ifall jag vill lösa barnkryss åter så får jag väl börja om min prenumeration senare. Tack för tipset!

26 aug, 2023
  • Peter M

Borde inte din "rätt lösta kryss"-procent vara högre än 86,6 om allting är så enkelt?

26 aug, 2023
  • Teresa S

Jag reagerar också så ibland, särskilt på lördagskrysset. Men sett till helheten så tycker jag att det är en ganska bra blandning av lätt, medel och svårt där flera går åt det lättare hållet.

Inte heller jag har en imponerande procent att ståta med, angående din kommentar Peter, men jag har märkt att det oftast handlar om en enstaka bokstav fel i varje kryss och baseras på rent slarv. Och det är sällan i de svåraste kryssen har jag märkt. Tror att åtminstone jag blir slarvigare i de lättare kryssen för att jag hastar mig igenom.

Allt som allt så får man väl se till vad man är ute efter och se om helheten på sidan möter ens behov. Jag är ute efter blandningen. Ibland vill jag bara ha lätta fyllerikryss och ibland vill jag gnugga geniknölarna. Om inget korsord möter upp mig för att de kluriga redan är lösta så hamnar jag på Sudoku. Upplever att det åtminstone för mig alltid finns nåt.

Hoppas att du hittar en sida som passar dig bättre!

26 aug, 2023
  • Ulf E

Precis, jag hade en period när jag inte ides dubbelkolla och det dök upp något bokstav med skrivfel här och var. Sen har jag nog inte påstått att alla kryss är enkla. Jag tror tom att jag skrev: "men är inte kryssen ofta för lätta att lösa"
    Peter M, du är ju en klippa här. Tycker du att det fanns någon utmaning alls i dagens lördagskryss? Alltså, någonting alls som var knepigt som kunde motivera tre pennor? Samma med förra lördagen?
    Sen skrev jag också "Med risk för att bli upphackad i bitar" av en anledning. Så fort någon säger minsta sak som kan ses som kritik måste alla stans hoppa in och hacka på denne någon för att man har mage att kritisera istället för att svara på sakfrågan. Men man kan ju alltid kolla upp något om skribenten och göra ett personangrepp istället. Det är ju vuxet och bra.
    Men hu vill jag inte ha något drama utan tänkte att det fanns anledning och se om det fanns utrymme att snäppa upp svårighetsgraden. Men ni verkar vara nöjda så jag hoppar vidare.
    /Ha det fint.

26 aug, 2023
  • Peter M

Tack för det, Ulf. Visst håller jag med. Lördagskryssen är oftast löjligt enkla. Själv brukar jag lösa dem på lördagskvällen efter ett par stadiga groggar, och de är ändå ingen utmaning. Jag gillar ju när kryssen är ordentligt "al dente", som exempelvis Stora A-korsordet i Allers, om du har testat det. Annars rekommenderar jag det å det varmaste.

När det gäller debattklimatet så verkar det ha blivit något av en nationalsport att bli kränkt i stället för att bemöta sakfrågor.

26 aug, 2023
  • Susanne Massi

Den nationalsporten kan vi stryka tycker jag! Man kommer längre genom att vara snäll och hjälpsam! ;-D

27 aug, 2023
  • Susanne Massi

Allt är relativt ;-)

27 aug, 2023
  • Peter M

Nya grenar i nästa friidrotts-SM:
    4x400 meter stafett för tunnhudade
    Kast med liten meningsmotståndare
    Snöflinge-diskus
    800 meter för folk med ömma tår
    1000 meter kränkthet

Fler förslag?
    ;-)

27 aug, 2023
  • Kjell Vahlberg

Det var en riktigt förnuftig kommentar Susanne. mer av sånt.

27 aug, 2023
  • Anne-Marie Olofshagen

Jag tycker också att en del korsord är väldigt lätta men en del ju svåra så det är en bra blandning. Håller med dej Sussie!

27 aug, 2023
  • Birgitta Nilsson

Haha, ganska kul att läsa era svar ;)
    Själv håller jag med Teresa S....

27 aug, 2023
  • Karin P

Peter! Stafetten du föreslår tycker jag kommer närmast det som brukar hända den som vågar sig på att kritisera status quo och komma med ändringsförslag för sidan. Det enda är väl att delsträckan nog är för kort och antal deltagare alldeles för litet... ;-)

30 aug, 2023
  • Susanne Massi

Tack Kjell och Amie! Nej, den sporten lockar kanske inte så många, främst tunnhudade, meningsmotståndare, lättkränkta folk med ömma tår.. ;-D

30 aug, 2023
  • Peter M

Vad sägs om 8 x 1000 meter stingslighet?

31 aug, 2023
  • Susanne Massi

Nej, det är för långt, i alla fall för mig..... Jag som vann 100 meter i nian kan numera knappt gå som folk och inte springa alls. :-(

31 aug, 2023
  • Karin P

Ja, Peter! Nu börjar det likna någonting... ;-)

31 aug, 2023
  • Lenita E

Det kan ju oxå vara en liten sneakpeak för filmen =)

1 sep, 2023