Skapa ny tråd

Forum

Måndagskryss v.15

Inlägg

Måndagskryss v.15 > Kan man gammalt brott

  • Harriet S

    Kan man gammalt brott *RE*KR**ERA

    6 apr 08:40
  • Göran J

    Har skrivit preskribera

    6 apr 08:48
  • Harriet S

    Tack Göran

    6 apr 08:52
  • Göran H

    Enligt ordboken stavs det preskibera (inget r efter k) men korsordskonstrultören har tydligen missat det.

    8 apr 22:10
  • Göran H

    Ursäkta Inget r efter b ska det vra

    8 apr 22:12
  • Jan S

    Stavningen enligt Svenska Akademiens ordlista (SAOL) är preskribera.

    8 apr 22:14
  • Karin P

    Konstrultör - vilket bra ord, passar på rätt många korsordsmakare! ;-)

    10 apr 14:23
  • Nilla Stjärnberg

    Karin P
    HaHaHa du gjorde min fredag

    10 apr 15:40
  • Karin P

    :-)

    10 apr 19:52