Skapa ny tråd

Forum

Arkivkryss

Inlägg

  • Gunilla B

    Hade en stor son, och är Löfven statsminister. Detta var något att bita, aldrig varit svårare tror jag.

    13 maj 16:54
  • Hans Larsson

    NASARET på sonen har jag

    13 maj 16:58
  • Hans Larsson

    PRIMÄRT på Löfven men är osäker där

    13 maj 16:59
  • Gunilla B

    Hade Regina på Brevet från Lillan, vad blir det då

    13 maj 17:01
  • Hans Larsson

    Jag har Eggers (Per) som har sjungit den, men det kanske är fel.

    13 maj 17:10
  • Gunilla B

    Kan nog stämma, löser vidare men tack för hjälpen.

    13 maj 17:16
  • Karin P

    PRIMÄRT är rätt, en lek med att statsminister heter prime minister på engelska.

    13 maj 17:28
  • Karin P

    Men vad blir Holger? Har *AN**E.

    13 maj 17:31
  • Gunilla B

    Holger Danske

    13 maj 17:39
  • Karin P

    Tack, Gunilla! Som jag har brytt hjärncellerna med detta. :-)

    13 maj 17:50
  • Gunilla B

    Var så god!

    13 maj 17:51
  • Karin P

    Men då får jag PISCING på Bad i trädgården. Vad är då det?

    13 maj 17:55
  • Gunilla B

    Piscina

    13 maj 17:56
  • Patrik Ekström

    Latin för fiskdamm tydligen.

    13 maj 17:58
  • Karin P

    Tack igen, Gunilla! Jag var så säker på att det slutade på ING att jag aldrig ifrågasatte det. Puh!

    13 maj 18:00
  • Karin P

    Sök på PISCING så får ni roligt!

    13 maj 18:01
  • Gunilla B

    Pool heter piscina på spanska.
    Ibland låser man sig fast i vissa tankar.

    13 maj 18:02
  • Karin P

    Jag läste franska som tredje språk på gymnasiet.

    13 maj 18:07
  • Gunilla B

    Det gjorde jag med men sedan har jag läst spanska, italienska och portugisiska som kvällskurser. Resultatet blev att jag blandar ihop språken tyvärr så det blev nog för bra...

    13 maj 18:09
  • Karin P

    Italienska lärde jag mig lite när TV hade en kurs för längesen, 1967 var det nog. Jag hade ett litet lexikon i spanska men det har någon snott! Portugisiska har jag aldrig gett mig på men på gymnasiet läste jag även Allmän språkkunskap och det har jag fortfarande har stor nytta av.

    13 maj 18:16
  • Karin P

    Bort med det sista "har" i sista meningen! Irriterande att man fortfarande inte kan redigera egna inlägg.

    13 maj 18:20
  • Gunilla B

    Det är väldigt irriterande ja för det är lätt att skriva fel. Men det får vi bjuda på att det blir så ibland.

    13 maj 18:24
  • Karin P

    Det är nu minst 8 år sedan jag skickade förslag om bl.a. det till redaktionen som tackade för bra förslag och skulle ta upp det vid nästa möte med datatekniker. Ändå har ingenting hänt på den fronten! De måste ju ha haft många möten sedan dess.

    13 maj 18:30
  • Gunilla B

    Borde va lätt för dom att ordna, finns på facebook och är ju bra att kunna redigera om man ser att det blivit lite galet.

    14 maj 10:16