Skapa ny tråd

Forum

Onsdagskryss v.17

Inlägg

Onsdagskryss v.17 > Upphöjning för kista

  • Markus I

    Jag har *ARAFALK

    Antingen har jag fått hjärnsläpp eller så är detta ett ord jag inte känner till.

    22 apr 10:41
  • Martina Halldin

    katafalk fick jag det till

    22 apr 10:52
  • Markus I

    Det var ett nytt ord för mig. Jag hade även skrivit rufsa istället för tufsa. Tack för hjälpen.

    22 apr 11:09
  • Susanne Massi

    Jag hade också rufsa först, det är väl ett vanligare ord? ;-)

    22 apr 11:15
  • William Forsström

    Helt korrekt, man åker på en katafalk den sista färden.

    25 apr 09:51