Skapa ny tråd

Forum

Övrigt > Mycket retsamt

• Mathias N

Det är mycket retsamt när det står "fel lösning" på många av mina inskickade kryss då många av dom har haft bara en enda bokstav fel, som t ex i Måndagskryss vecka 30 där jag skrivit norröver på "uppåt i landet" men det skulle ju varit norrover istället. En enda bokstav fel är otroligt irriterande.

28 jul 13:05
  • Patrik Ekström

NORRÖVER ska vara rätt svar, finns inget som heter NORROVER.

28 jul 13:07
  • Mathias N

Men jag skrev ju NORRÖVER men jag fick ju fel på det och enligt deras facit skulle det bli NORROVER, isåfall är det fel i facit.

28 jul 13:11
  • Patrik Ekström

Jag skickade in med NORRÖVER och fick rätt, så du kanske tittar fel på rättningen.

28 jul 13:41
  • Mathias N

Jag kollade men det stod "FEL LÖSNING" och felet var inringat med rött, ett O istället för Ö skulle det vara och NATTA skulle bli SOVA men med NORRÖVER blev det SÖVA och det var det jag fick fel på men om du fick rätt på NORRÖVER och att NATTA blev SÖVA så är det mycket märkligt att du fick rätt på detta. Hade det funnits en möjlighet att ta en skärmdump av krysset och bifoga den i detta forumet kunde jag visat dig.

28 jul 13:55
  • Mathias N

Jag dubbelkollade nu och det skulle vara ett "O" på NORROVER men det låter mycket märkligt att säga NORROVER man säger väl NORRÖVER på riktig svenska. Att NATTA blir SOVA låter ju riktigt men NATTA blir ju SÖVA då om det ska vara NORRÖVER...någonting är mycket skumt här.

28 jul 14:08
  • Patrik Ekström

Finns en längre tråd här om just nyckeln NATTA:
    https://www.korsord.se/forum/87980/mandagskryss-v-30/610452/sova-barnen

28 jul 14:15
  • Mathias N

Tack ska kolla den

28 jul 14:16