Forum
Trädgårdskryss - sep
Är man efter sch?
30 sep, 2023 av Tina B 1 -
Svar!
26 sep, 2023 av Susanne M 9 -
Den omhuldas
25 sep, 2023 av Alf-Ingvar M 1 -
Den omhuldas
25 sep, 2023 av Alf-Ingvar M 4 -
hjälp
16 sep, 2023 av Magnus N 5 -
hjälp önskas
13 sep, 2023 av Mary B 1 -
kryssfolk
8 sep, 2023 av Gunnar L 2 -
Jättegärna
7 sep, 2023 av Maria S 1 -
önskar hjälp
6 sep, 2023 av Titti S 6 -
trivs kabbleka
4 sep, 2023 av Raija T 2 -
Tips?
3 sep, 2023 av Marie C 5 -
Tips?
3 sep, 2023 av Marie C 1 -
Hjälp?
3 sep, 2023 av Marie C 4 -
Kisel och krigare
2 sep, 2023 av Charlotte R 2 -
Gåtfull hemlighet
2 sep, 2023 av Orvar A 2 -
Språkämne och Trä i bitar
2 sep, 2023 av Gunilla B 2 -
Blomma med kunglig klang
1 sep, 2023 av Beata S 5 -
Klädesplaggen
1 sep, 2023 av Charlotte R 15
Trädgårdskryss - sep > Klädesplaggen
-
Charlotte R
Under högra hörnet på bilden.
1 sep, 2023
"Är klädesplaggen? (GAS)"
Har *YRA. Ska det bli DYRA? Och vad menas med parantesen (GAS)? -
Charlotte R
Så gjorde jag ett felslag ovanpå allt. Glömmer att man inte kan redigera här och kollar inte vad jag skriver så noga.
1 sep, 2023 -
Karin P
Det kan inte bli något annat än DYRA. Vad som menas med parentesen vet jag inte, kanske ett klädmärke.
1 sep, 2023 -
Karin P
Förresten, för snart sex år sedan bad jag bl.a. om en redigeringsfunktion. Redaktionen tackade för bra tips och sade att de skulle ta upp mina förslag på nästa it-möte men sedan hände ingenting. Någon mer återkoppling kom aldrig. :-(
1 sep, 2023 -
Charlotte R
OK. Då skickar jag in det. Tackar!
1 sep, 2023
Ja, man är ju så van att man kan redigera. Dessutom funkar det så för mig att jag har svårt att se mina stavfel o felslag direkt, jag ser det jag menade att skriva. När man väl skickat o texten får en lite annan layout och ofta annat typsnitt o textstorlek så ser jag det direkt. Så jag har vant mig vid att skicka direkt och kolla sen. Och så gör muskelminnet att jag gör likadant här.
Nu har jag FÖRSÖKT korrekturläsa det här. :-P -
Michaela Lejonberg
Jag tänker VIRA, det är en tunn duk typ gasväv, men det låter långsökt. DYRA passar bättre men vad har det med gas att göra. För jag får gåtfull hemlighet till MILITÄR... Elller vad har ni fått för svar där?
2 sep, 2023 -
Christina S
Ulf....jag förstår inte riktigt vad du menar med fyra...om det har något med GAS revyer att göra?????
4 sep, 2023 -
Christina S
Nu har jag hittat "Fyra vänner med GAS från 2000. Där finns fyra plaggen bl.a. Tack Ulf för att du fick mej att gräva lite mer.
4 sep, 2023 -
Ingegerd Ö
Helt rätt, Carl S. Men det är även en förkortning av Galenskaparna & After Shave som gjort låten "De fyra klädesplaggen" .
5 sep, 2023 -
Karin P
Med tanke på vem konstruktören är så ska det nog bli FYRA. Jag har inte hört den där låten men Pontus är ju ofta underhållningsinriktad. Dock borde båda kunna godkännas.
14 sep, 2023