Forum
Onsdagskryss v.40
Hjälp
11 okt, 2022 av Sonja J 2 -
Hjälp
10 okt, 2022 av Sonja J 1 -
Hjälp
9 okt, 2022 av Magnus N 10 -
Hjälp
8 okt, 2022 av Jan Å 3 -
hjälp
8 okt, 2022 av Magnus N 3 -
Ett ord kvar
6 okt, 2022 av Markus A 1 -
Kommer inte vidare alls.
5 okt, 2022 av Birgitta O 2
Onsdagskryss v.40 > Hjälp
-
-
-
-
-
Magnus Nyman
Vet inte vad som skulle göra skillnad av vilka bokstäver jag har. Jag frågar ju efter ett ord...
9 okt, 2022 -
-
Tommy B
Det verkar ju som att Magnus inte har en susning om vad synonymer
9 okt, 2022
är för något.
Wikipwdia/
En synonym (grekiska syn, 'samman' + onoma, 'namn') är ett ord, som har samma eller snarlik betydelse som visst annat ord. -
Magnus Nyman
Jaja jag är inte här för att rätta er eller något annat Tommy. Så bespara mig från härskarkommentarer tack och håll god ton. Ingela ja så kan det vara men om jag inte har några bokstäver? Ingen Big deal. Hjälp mig när jag frågar eller strunta i det. Jag kommer inte bli ledsen om man väljer att inte hjälpa. Ha en bra söndag allihop.
9 okt, 2022 -
-
Maria T
Inte nödvändigtvis fråga/svar i denna tråd - men om jag som Magnus Nyman frågade här först, ett svar/alternativ/synonym på ett ord - så undrar även jag vad för skillnad det gör om "den som frågar" lämnar ev bokstäver som en har? Jag tror de flesta här kan Googla... och även hittat till synonymer.se och andra jämförbara sajter, så den som funnit svaret kan väl bara svara utan att ställa följdfrågor? Eller strunta i att svara om en tror att nån annan då kan hinna vinna.
11 okt, 2022
Svaret är inte alltid en synonym utan något klurigt som korsordsmakaren funnit och som kan vara obegripligt för en del, men smart för andra.
Var lite schyssta och dela med er : ) -
Ingela B
Jag kan lista ut svaret ibland med hjälp av några få bokstäver och behöver då inte gå in på just detta kryss och kolla och man kanske inte har löst just detta kryss heller men hur som helst det sparar lite på min tid och man kanske hinner hjälpa flera. Frågar man efter ett ord så har ju det ordet många synonymer .. Ha en bra dag :)
12 okt, 2022