Skapa ny tråd

Forum

Övrigt > utan öppningar

• Per-Olov G

utan öppningar? 10 bokstäver! slutar på STERLÖS

22 jan 20:31
  • Anette Demmers

Skulle det kunna bli FÖNSTERLÖS kanske?

22 jan 20:33
  • Per-Olov G

Kanske, tänkte på samma men har problem med korsande!

22 jan 20:41
  • Patrik Ekström

Finns inget annat ord det kan bli med den ändelsen, så du får lösa de korsande orden som är fel.

22 jan 23:07
  • Karin P

Oj, vad min tramsiga hjärna går igång på detta! Jag är både mosterlös (hon dog för 25 år sedan) och fasterlös (pappa hade bara bröder). Området jag bor i är tämligen (säker kan man inte vara) gangsterlöst. Dock är jag inte systerlös (även om hon är mycket äldre än jag). Mina broderier hade inte funnit om jag varit mönsterlös. Och tänk, vilken tråkig Halloween många barn skulle ha om den var monsterlös, för att inte tala om hur tomt det skulle vara under småbarnens sängar nattetid. När man har skurit sig vill man inte vara plåsterlös. Men jag har alltid varit såväl hamsterlös som kosterlös. Nunnor vill helst inte vara klosterlösa. Och vi skulle nog få anarki om vi vore ministerlösa. Svenska kyrkan skulle troligen klara sig om den vore komministerlös (det finns ju kyrkoherdar). Vänsterpartiet är fortfarande inte helt kommunisterlöst. Där tog det stopp för tillfället. Men fyll gärna på, ni som gillar att tramsa!

23 jan 04:10
  • Patrik Ekström

Innehållslöst :P

23 jan 04:15
  • Karin P

Och sängen är förmodligen inte kvalsterlös...

23 jan 04:22
  • Karin P

Och Karlsson får inte vara klisterlös.

23 jan 04:28
  • Susanne Massi

Karin, ;-D

23 jan 07:54