Skapa ny tråd

Forum

Övrigt > fel lösning

• Raija T

hade några fel lösningar på förra månaden, men jag har skrivit ut dem innan och det är rätt vad jag hade fyllt ändå står det röda bokstäver nu när jag kollat inskickade kryssen från juli månad nu undrar vad som händer när bokstäverna byts ut på vägen :(

1 aug, 2023
  • Susanne Massi

Tråkigt, men jag har ingen aning. ;-)

1 aug, 2023
  • Ingela B

Samma för mig :(

1 aug, 2023
  • Susanne Massi

Vilka kryss gäller det? ;-)

1 aug, 2023
  • Gunilla B

Liknande här men jag har redan raderat dom "felaktiga" kryssen.

1 aug, 2023
  • Raija T

susanne det är sommarkrysset ex. spelade sven melander rulle och på facit stod rulll och är vissa gaser och ostar ädel och på facit stod det ädla, men på min lapp som jag skrev ut står det ädel och andra kryss med , men blev trött på rödmarkeringar så jag raderade alla

1 aug, 2023
  • Jonny W

Jag har själv fått fel för "go-go" i trädgårdskrysset juli.
    Det du skriver om Raija har jag misstänkt länge, att bokstäver byts ut. Har haft en del oförklarliga "fel" under åren som jag undrat om jag verkligen skrev så. Nu har jag ivarjefall fått veta att jag inte är ensam om konstigheten!

1 aug, 2023
  • Jonny W

I "go-go" ska sista O:et vara ett A enligt facit.

1 aug, 2023
  • Catharina E

Jag har också fått rött i flera kryss, som jag vet att jag löst rätt! Men jag har också tagit bort de felaktiga kryssen, få se om man ändå kan få rätt!

1 aug, 2023
  • Robert W

Har fått flera fel fast det ska vara rätt. Verkar vara helt knasigt denna månad...

1 aug, 2023
  • Susanne Massi

Ja, men det kan definitivt inte bero på värmeslag! ;-D

1 aug, 2023
  • Susanne Massi

Vad skulle vinningen vara att byta ut bokstäver?

1 aug, 2023
  • Susanne Massi

Jag har samma fel på trädgårdskrysset... :-(

1 aug, 2023
  • Ingela J

Samma här. Har fått Rulle till Rulll och bikini till atola, som ska vara atoll i sommarkrysset. Och go-go till go-ga i lätta krysset

1 aug, 2023
  • Raija T

kan det vara så att någon nät troll som gör så att bokstäverna byts ut det finns så otroligt massa spam på nätet och jag vet inte om man kan skydda sig mot dem på något vis. fast man har olika skydd på datan

1 aug, 2023
  • Anette Demmers

Likadant för mig. Massa rött när jag vet att jag skrivit rätt. Suck!!!

1 aug, 2023
  • Robert W

Ser nu att det har ändrats. Har fått rätt lösning till slut.

1 aug, 2023
  • Patrik Ekström

Har fått fel på 4 kryss, fast jag skrivit rätt svar. Tittade även bakåt i juni och har hittat felrättade kryss där med. Trist när man lägger ner så mycket tid på att få det rätt.

1 aug, 2023
  • Susanne Massi

Nu har mina två rödingar försvunnit! ;-)

1 aug, 2023
  • Gunilla B

Då var det väldigt dumt att jag plockade bort mina felaktiga men ändå rätta kryss...

1 aug, 2023
  • Susanne Massi

Gunilla, det gäller att tänka efter före! Precis som att jag gjort det.... ;-D

9 aug, 2023
  • Susanne Massi

Precis som om jag alltid.... ;-)

9 aug, 2023
  • Linda J

Men va!? Är det så?
    Jag har nog också råkat ut för detta men tänkte att jag inte märkte felen som blev när jag skrev/ändrade nåt korsande ord. Har tyvärr raderat mina "felaktiga" kryss.
    Vad dåligt att man måste kontrollera att det rättats rätt! Jag ska vara mer uppmärksam i fortsättningen.
    Har ni skrivit till redaktionen om detta?

23 aug, 2023
  • Linda J

Nu har jag fått ett till felrättat kryss. Lätta krysset augusti. Det står att jag skrivit nrak och anser men jag är säker på att jag skrev vrak och avser eftersom att jag först skrev anser men såg sen att det skulle vara avser!
    Ska skriva till redaktionen!

14 sep, 2023
  • Anne-Marie Olofshagen

Jag har fått fel lösning på kors och tvärs 36 men ingen facit.

14 sep, 2023
  • Linda J

Anne-Marie
    Kors o tvärs, SökOrd och Tankenöt kommer det aldrig facit på.

24 sep, 2023
  • Linda J

Kors o tvärs går det väl inte att få fel på för det går ju inte att placera ut orden om inte korsande ord passar. (!)

24 sep, 2023
  • Anne-Marie Olofshagen

Det var min tanke också. Ofta står det att korsorden är rätt men ändå står det facit till höger. Fattar ingenting.

25 sep, 2023
  • Gunilla B

RULLE fick jag rätt på i Sommarkrysset

25 sep, 2023