Skapa ny tråd

Forum

Lilla krysset - maj

Inlägg

Lilla krysset - maj > Baretta/Beretta

  • Peter M

    Nu har ni gjort det igen...
    Deckarserien och rollfiguren heter BARETTA.
    Den italienska vapentillverkaren heter BERETTA.
    Skärpning, för fan!

    1 maj, 2022
  • Rolf G

    Det är så upplyftande med vetskapen att det finns felfris personer, vilka då så klädsamt kan ta till starka brösttoner. Ett litet påpekande till redaktionen kanske hade räckt.

    1 maj, 2022
  • Catharina E

    Jag håller helt med dig Rolf!

    1 maj, 2022
  • Peter M

    Jag har aldrig påstått att jag är "felfris". Men så tar jag heller inte betalt för att producera korsord, som den här sajten gör. Att sedan folk stör sig på att man använder vissa ord, ja, det får stå för dem.

    1 maj, 2022
  • Rolf G

    En inte helt oväntad reaktion och ursäkta att jag råkade slinta på tangenterna. Skulle givetvis vara "felfria", men det förstod du nog.

    1 maj, 2022
  • Tommy B

    Jag håller helt med Peter - tycker man att något är förjävligt så är det helt OK att uttrycka det på ren svenska!

    1 maj, 2022
  • Matilda J

    Men jösses, vad ni håller på. Om ni blir så arga över struntsaker, varför är ni här? Finns gott om andra korsordssajter.

    2 maj, 2022
  • Tommy B

    Touche Matilda!
    Med ditt uppmanande inlägg att säga upp prenumerationen
    blir du säkert Redaktionens favorit.

    2 maj, 2022
  • Matilda J

    Tommy, det var en rak och ärlig fråga.

    2 maj, 2022
  • Leif Persson

    Notställe får jag till UD. UD brukar ju skicka noter till andra stater när Sverige känner sig förolämpat som stat. Kanske något att ta efter för oss som vill leva i fred. Solen skiner och livet leker :-) och jag lovat mig själv att aldrig mera skälla på någon alls. Är UD rätt?

    2 maj, 2022
  • Anette Demmers

    Ja

    2 maj, 2022
  • Peter M

    Jösses. Här skriver man och påpekar ett faktafel, något som i mitt tycke förresten har blivit alldeles för vanligt, och vips förvandlas forumet till någon sorts SM-final i kränkthet. Är folk rädda för ord, eller vad?

    2 maj, 2022
  • Carl S

    I sak ger jag dig rätt, Peter! Jag upptäckte felet tidigt men ryckte på axlarna och gick vidare! Min far sa alltid att "den som har hand om förståndet, ger sig!"

    3 maj, 2022
  • Christina S

    Vilket jäkla tjafs.....jag tänkte inte ens på att orden stavades olika. BARETTA duger bra för mej.

    5 maj, 2022
  • Peter M

    Självklart, Christina.
    Stavning spelar ju ingen roll alls NÄR MAN LÖSER KORSORD.
    Suck...

    7 maj, 2022
  • Peter B

    Peter, du har rätt... Men din reaktion är fullkomligt patetisk!

    Ha en bra dag. (c:

    7 maj, 2022