Skapa ny tråd

Forum

Månadskryss - maj

Månadskryss - maj > Yttring Sia

• Roland S

Svaren som har givits går inte ihop?

Igår 11:36
  • Catharina E

Jag håller med dig!

Igår 11:40
  • Lena Å

Volymenhet blir ÅM.

Igår 12:03
  • Robert G

Frågan är vad SIA blir. Det måste bli SPA eller SPÅ. Men skriver man SPÅ så blir "Yttring" FRÅMTONING. Det verkar vara fel i konstruktionen.

Igår 12:08
  • Lena Å

Men sia kan ju inte bli SPÅ med korsande framtoning och uppe lodrätt i mitten ser ju nyckeln rektangel ut att bli trekant!
    Även med nyckeln ingalunda uppe till höger verkar det vara nåt fel.

Igår 12:17
  • Robert G

Jag har inte löst så stor del av övre delen ännu men har skrivit Fyrkant på "rektangel". En rektangel är ju per definition en fyrkantig geometrisk figur så trekant kan inte vara rätt.

Igår 12:19
  • Robert G

Nu har jag löst hela och fick också "trekant" till slut. Väldigt märkligt. Och "sia" blev spa. Och Ingalunda på 3 bokstäver blev "eja"?

Igår 12:50
  • Lena Å

Jag fick ingalunda till EJÄ för man säger väl barärmad?

Igår 13:08
  • Lena Å

Fel av mej, ska vara bararmad.

Igår 13:10
  • Robert G

Jag tror det är "bararmad". Ärm är ju en del av tröjan, så det är armen som är bar tänker jag.

Igår 13:10
  • Martina Halldin

han verkar festat lite för mycket på valborg innan han skapade detta korsord,
    utan tröja borde ju rent teoretiskt bli barbröstad och rektangel är ju inte en triangel

Igår 13:21
  • Karin P

Felaktiga nycklar är ju lätta att korrigera i dessa fall. Värre är att tro att EJA är samma som ingalunda vilket det ingalunda är. Det är ett annat ord för ACK och ett uttryck för längtan i ex.vis "Eja vore vi där". Dessutom: under en tröja kan finnas ett linne, en BH eller en brynja. Så den nyckeln är korrekt.

Idag 01:42
  • Gunilla B

Hoppas någon av er har kontaktat redaktionen angående felaktiga nycklar och svar.

Idag 09:10
  • Kerstin Karlsson

Angående SIA och SPÅ så kanske konstruktören glömt att sätta en liten pil till höger, då blir det SPÅ.

Idag 12:04
  • Lena Å

Jag har skrivit til redaktionen (idag).

Idag 13:24
  • Karin P

På lösningen till Ingalunda räcker det med ett tjockt streck efter J.

Idag 14:54