Forum
Japanskt korsord - aug
Får inte till det
29 aug, 2024 av Robert W 4 -
Önska kunna lösa japansk kryss
28 aug, 2024 av Angelo R 7 -
V6, V8 och V9
14 aug, 2024 av Jill M 3 -
v5
7 aug, 2024 av Anette H 2 -
L2 L3
5 aug, 2024 av Niklas S 2 -
V4 och V5
5 aug, 2024 av Ebba N 2 -
Repris?
4 aug, 2024 av Karin P 5 -
V2 och V3
4 aug, 2024 av Jenny S 2 -
Bakhjulet
4 aug, 2024 av Peter M 3 -
de fyra ytterkanterna
3 aug, 2024 av Jill M 9 -
Starthjälp
2 aug, 2024 av Gunilla B 6
Japanskt korsord - aug > Önska kunna lösa japansk kryss
-
-
Ingegerd Ö
Har du läst beskrivningen bakom frågetecknet? Det har jag gjort, men har ändå inte kommit på hur jag ska lyckas lösa detta kryss......
28 aug, 2024
Skulle gärna också ha något tips !
Kan inte förstå hur detta kryss kan ha bara två pennor, då borde det ju vara ganska enkelt att lösa -
Karin P
Börja med att söka efter de rader/kolumner som har minst antal val, dvs har flest svarta. Ibland ger de inga val utan det blir rätt direkt. Det är också bra att få till kanterna så fort som möjligt. Om du även undrar över svarta och vita så får du fram dem genom att klicka en gång för svart och två gånger för vit. Klickar du en tredje gång får du tillbaka frågetecknet. Man bör också hålla koll på den lilla bilden som växer fram lite i taget överst till vänster. Och du ändrar en rad/kolumn på något ställe, så håll ett öga på korsande kolumn/rad så att även den stämmer. Lycka till!
28 aug, 2024 -
Angelo Redaelli
tack Karin för tipset.
28 aug, 2024
det verkar lite jobbigt.
det över mina horisonter, men jag ska prova- -
Ingegerd Ö
Tack Karin ! Det låter komplicerat (och är det ens ett roligt kryss att lösa?) men jag ska försöka i alla fall någon gång när jag har mycket tid över
28 aug, 2024 -
Karin P
Varsågoda! Jag tycker att det är det roligaste krysset här, sen Bokkrysset försvann. Men det är förstås en smaksak. Inte alla gillar den typen av kryss.
29 aug, 2024 -
-