Skapa ny tråd

Forum

Måndagskryss v.47

Måndagskryss v.47 > Kan inte redaktionen rätta rät

• Leif Persson

Spröt ska ska vara AntenMer och klyfta raviM. Tycker att antalet fel vid rättningen ökat på senare tid. Vad tycker ni?

20 nov, 2023
  • Susanne Massi

Jag har fått rätt på det rätta, med N! ;-)

20 nov, 2023
  • Jenny S

Jag har rätt

20 nov, 2023
  • Karl-Axel Edén

Håller i och för sig med om att felfrekvensen verkar ha ökat under senaste tiden. Visst är det mänskligt att fela, men vi betalar ju faktiskt för denna tjänst, så bättre kvalitetsgranskning kanske vore på sin plats.

Däremot finns inte orden som påtalas här i måndagskrysset v 47. Jag kollade i vecka 46 och där finns orden. Dock stämmer allt. Så jag förstår faktiskt inte vad som skulle vara problemet.

20 nov, 2023
  • Leif Persson

Dagens kryss är ju inte rättat ännu så jag syftar naturligtvis på V46 där jag fick fel på antenner och ravin.

20 nov, 2023
  • Linda J

Jag har inte fått några felrättningar sen jag skrev i forumet att jag börjat ta skärmbilder innan jag skickar in.
    Så ta skärmbilder!

20 nov, 2023
  • Daniel P

Jag tvivlar på att det är en redaktion som rättar alla kryss, mer troligt med nån slags AI. När man kollar facit står längst ned under krysset " Om din inskickade lösning inte överrensstämmer med facit står din lösning i en röd (mindre bokstav) i respektive ruta." Jag har många gånger fumlat med tangenterna och upptäckt egna slarvfel när jag kollat facit. Jag menar - N och M är ju ganska nära varandra på tangentbordet.

20 nov, 2023
  • Linda J

Daniel P Jag brukar kolla att jag skrivit rätt ord. Inte bara trycka på tangenterna ...
    Stör mig fortfarande speciellt på ett kryss där rättningen påstod att jag skrivit "ookeransikte" men jag är tvärsäker på att jag skrev "pokeransikte". Det var innan jag började ta skärmbilder.

Visst är det nåt program som rättar automatiskt men de kan också göra fel.

20 nov, 2023
  • Emelie L

Jag har också rätt på antenner och ravin. Jag tror nog att du har blandat ihop vilket som är facit och vilket som är ditt felsvar. Men jag vet, det är förargligt när man snubblar på bokstäverna

26 nov, 2023