Skapa ny tråd

Forum

Onsdagskryss v.21

Inlägg

Onsdagskryss v.21 > Gula ordet

  • Jesper Sonestedt

    Har bock i början som jag fick av andra ord men nu är jag osäker för korsande ord får det gula att bli något jättekonstigt. Kan ni det?

    Tack i förhand

    24 maj, 2023
  • raija toppila

    jag har skrivit bock som betar

    24 maj, 2023
  • Emma Larsson

    Men det är ju en get som betar om vi ska vara korrekta. Haha

    25 maj, 2023
  • Anne-Marie Olofshagen

    Getabock

    25 maj, 2023
  • Emma Larsson

    En bock är en get av det manliga könet.
    Denna är av det andra könet, alltså en get.

    25 maj, 2023
  • Patrik Ekström

    Kudos till dig Emma som inte rättar dig efter PK-sverige. Vi vet ju i ärlighetens namn inte hur denna get/bock identifierar sig.

    26 maj, 2023
  • Patrik Ekström

    Tyvärr kan man ju inte skriva smileys eller "blinky eyes", men ni som har humor tar nog inte mitt inlägg på för stort allvar, bara en komisk parantes.

    26 maj, 2023
  • Peter M

    Det finns bara 10 kön. Om man är binär.
    (10 är det binära talet för 2, om någon undrar.)
    Skämt åsido, jag håller med Patrik. Det här efterblivna PK-dravlet med ett oändligt antal kön måste utrotas.

    26 maj, 2023
  • Susanne Massi

    Jag anser att alla får kalla sig vad helst dessa vill, men det måste kanske inte pådyvlas oss andra!? ;-)

    26 maj, 2023
  • Peter M

    Helt rätt, Susanne. Om man är man och identifierar sig som kvinna eller tvärtom, eller om man tror att man är en hund, hamster eller enhörning, då är man sinnessjuk och ska tas om hand. Man ska definitivt inte försöka upphöja sina vanföreställningar till allmängiltighet.

    26 maj, 2023
  • Emma Larsson

    Vad hände nu? Haha.
    Som getuppfödare störde det mig att ngn kallar en get för en bock.
    Vi kan ju inte börja kalla suggor för galtar och hönor för tuppar. Det blir rörigt. Jaja jag har kommit över det nu och hoppas att jag inte rörde till det för mycket bland folks känslor.

    26 maj, 2023
  • Peter M

    Måste vara toppen att jobba med djur, Emma.
    Get-ekul.

    26 maj, 2023
  • Susanne Massi

    Emma, absolut ingen fara! Hur ser man vilket kön det är? Är det så enkelt att bocken har horn? Själv är jag en hästmänniska! Suveräna djur, men ibland farliga. ;-)

    27 maj, 2023
  • Emma Larsson

    De flesta getter har horn. Bockar har grövre horn än getter. Men de finns de som inte har horn heller men det är inte lika vanligt.
    Det här kan bli ett nördigt långt inlägg så jag ska fatta mig kort, men man kan se det på horn, kroppsform, ansiktsdrag och skägg bland annat...:)

    27 maj, 2023
  • Susanne Massi

    Tack Emma! Nu är jag lite klokare? ;-)

    28 maj, 2023
  • Susanne Massi

    Get-ekul! ;-DD

    28 maj, 2023