Skapa ny tråd

Forum

Övrigt > Skriva ut önskade ledtrådar

• William Forsström

Godagens, vet att detta ämne varit uppe många gånger innan men skulle man inte kunna komma överens om att försöka skriva ut frågan i ämnesraden istället för att döpa den till, Sista, Första, Kan jag, Hjälp, Undran, Ord osv.

Det är mycket mer överskådligt när man letar efter ett specifikt ord och inte vill ha svar på något annat, det är ju lite tråkigt närmande ex får alla gula ord i ett kryss man försöker att klura ut.

Bara en tanke till förbättring på forumet

20 jan 14:23
  • Daniel P

Detta kan (tydligen) inte tas nog många gånger. Jag bryr mig t ex inte ifall någon kämpar med sitt första eller sista ord i krysset. Man kan ju anta att alla som skriver i forumet behöver hjälp med något, varför rubriken "Hjälp" blir lite onödig. Bättre att gå rakt på sak och skriva i rubriken vad som är kruxet.

20 jan 14:32
  • Ingegerd Ö

Håller helt med er och hoppas på bättring !

20 jan 14:43
  • Anne-Marie Olofshagen

Håller helt med men alla tar inte till sig det, tyvärr!

21 jan 07:18
  • Linda J

Håller helt med! Kanske om man skriver en sån här tråd ofta, så hinner alla se den till slut . för trådarna halkar ju ner när nya kommer, så alla kanske inte läser.

21 jan 07:57
  • Susanne Massi

Jag håller med! ;-)

21 jan 08:51
  • William Forsström

Trevligt med fler sympatisörer!

21 jan 08:56
  • Börje H

Bra. Det här har vi påtalat många gånger.

21 jan 16:23
  • Nilla Stjärnberg

Om ni är så retade på vissa förfrågningar i forumet, så gå inte in på dom. utan strunta i dom Istället för att skriva upprepande gånger att dom gör fel enligt er . det är väldigt obehagligt att läsa era besserwisser påpekande hela tiden. Skärpning överlag

21 jan 16:33
  • Daniel P

För egen del handlar det inte om att "besserwissra" - jag behöver också hjälp ibland och då är det lättare att hitta svaren om någon annan skrivit i rubriken vad inlägget handlar om.

21 jan 19:30
  • Titti S

om det är 1 eller 2 ord är det okej i rubriken
    tänker inte skriva flera trådar och ta upp all plats i forumet
    då blir det det jobbigt även för andra
    Titti

21 jan 19:44
  • William Forsström

Det handlar inte om att vara en besserwisser utan om ett enkelt förslag på en förbättring för att skapa en enklare navigering samt att inte avslöja lösningar.

Tror alla som löser korsord då och då kör fast på ett ord och sen löser man vidare, Utan att få hela lösningen serverad så att säga.

22 jan 07:19
  • Magnus Nyman

Egentligen fan vad ni gnäller. Vi är många här och alla gör inte som du. Skärp er. Alla gör på sitt sätt här.. Och sluta gnäll nu!

23 jan 06:04
  • Susanne Massi

Att gnälla får väl var och en själv avgöra, själv är jag en riktig gnäll-kärring som ska påpeka allt för andra, som stavfel, uttal mm.... M-)

23 jan 07:57
  • Susanne Massi

;-) ska det vara sist inte M-)....

23 jan 09:29
  • William Forsström

Fast lite positivt att se att efter detta inlägg med efterföljande diskussion så var majoriteten av gårdagens frågeställningar toppen, så kanske!

23 jan 10:25
  • Susanne Massi

Ja, det får vi se! ;-)

24 jan 09:09
  • Ulla R

Omväxling förnöjer, kan man också tycka. Som att öppna ett presentpaket och undra vad det kan innehålla.

24 jan 20:54
  • Susanne Massi

Det är inte så ofta jag får presenter, men roligt när jag fick! ;-)

25 jan 09:27
  • Jan S

Det är också för att undvika samma svar på fler ställen för samma fråga.
    Och som sagt det är lättare att hitta svaret man söker utan att krångla till det.
    Det är inte att vara gnällig eller vara en Besserwisser utan att göra en sak enkel och tydlig vilket alla uppskattar i längden.

25 jan 14:58
  • Ingegerd Ö

Precis så är det :-)

25 jan 15:23
  • William Forsström

Precis

28 jan 10:22
  • Daniel P

Dags att lägga tillbaka denna tråd på startsidan kanske.

10 feb 10:14
  • Ingegerd Ö

Bra, Daniel ! Jag har också märkt att dessa "Hjälp" och "Sista ordet" börjat komma tillbaka.

10 feb 10:57
  • William Forsström

Enig

13 feb 16:36