Skapa ny tråd

Forum

Lördagskryss v.45

Lördagskryss v.45 > En fundering (lite spoiler)

• William Forsström

En liten tanke till förbättring, senaste veckorna så har trailern till filmen avslöjat titeln som också varit nyckeln. Känns lite för lätt på en nivå 3 kryss. Skulle vara bättre om man maskade den.

Idag 09:41
  • Ingegerd Ö

Lördagskrysset är ju alltid väldigt lätt. Jag ser aldrig filmsnutten, det går utmärkt att lösa krysset ändå

Idag 10:06
  • Catharina E

Själv tycker jag att det är helt utmärkt att det finns korsord i olika
    svårighetsgrad!!
    Det är ju fritt fram att hoppa över det som är för enkelt!
    Eller hur!??

Idag 10:22
  • Karl-Axel Edén

Visst kan man hoppa över de lätta kryssen, men tyvärr är ju hela fyra månadskryss, och ett par stycken i veckan av konstruktören som väldigt lätta kryss. Men det är klart att det ska finnas nivåer för de som vill ha lättare. Nivå 3 på lördagens kryss är ju rätt missvisande. 1 hade varit mer i linje med den faktiska svårighetsgraden.

Idag 11:16
  • William Forsström

Håller med dig Axel, upplever att den nivån inte står i korrelation med den faktiska nivån. Det svåra krysset varje månad är det som stämmer bäst på rankningen enligt mig.

Idag 11:51
  • Ingegerd Ö

Håller också med föregående talare, det är ju löjligt att det japanska anses lättare än tex lördagskrysset ! "Pennmarkeringarna" är ju desamma hela tiden, oavsett den verkliga svårhetsgraden.

Idag 11:57