Skapa ny tråd

Forum

Onsdagskryss v.4

Onsdagskryss v.4 > Vad blir gula orden?

• Catharina E

Någon som kan hjälpa mig med det?

24 jan, 2024
  • Susanne Massi

Läser i sängen! -)

24 jan, 2024
  • Birgitta Olausson

Om du löser korsordet så får du fram dem gula orden. Detta är nästan som ett jättestort fusk tycker jag. Det är skillnad om man inte kan få fram nån enstaka bokstav i ett svar. Catharina E ska alltid ha fram dem gula orden.

24 jan, 2024
  • Catharina E

Nu tycker jag att du Birgitta är orättvis, det fler än jag som frågar efter de gula orden!
    Tack Susanne för hjälpen1

25 jan, 2024
  • Agnes N

Catharina har tydliga rubriker så man behöver inte bli upprörd att det är fusk.

25 jan, 2024
  • Catharina E

Tack Eva!

26 jan, 2024
  • Susanne Massi

Varsågod! ;-)

26 jan, 2024
  • Linda J

Birgitta Olausson Jag tycker som du men har inte vågat skriva det.

26 jan, 2024
  • Ingegerd Ö

Även jag, håller med Birgitta och Linda. Det är väl det som är det roliga med korsordslösandet, att försöka klura ut det själv - men ibland behöver man kanske lite hjälp med en bokstav eller två. Att få det mesta serverat förstår jag inte att man ens vill ha.

26 jan, 2024
  • Tina B

Om man dagen innan korsordet försvinner frågar efter "Gula ord" eller längsta orden så kan jag tycka att det är ok men inte innan. Håller med dig Birgitta med flera.

26 jan, 2024
  • Niklas S

Om nu Catharina skriver tydlig rubrik behöver man inte läsa tråden eller svara på tråden.
    Det står sig fritt till övriga korsordslösare om man vill svara på trådar.
    Därmed är det inte fusk tycker jag.

26 jan, 2024
  • Maja W

Birgitta Olausson, lugna ner dig, vi är många som fuskar lite, finns värre saker att klaga på...

26 jan, 2024
  • Roland S

Tina du själv brukar skriva fråga och någon
    Eller hur?

26 jan, 2024
  • Anne-Marie Olofshagen

Enligt min man fuskar jag när jag söker på nätet efter svar. Men kan man inte måste man söka. Jag har två extrafiler öppna. En där jag söker synonym och en där jag söker efter annat.

27 jan, 2024
  • Susanne Massi

Inte kan väl Eskil tycka att du fuskar Amie?! ;-)

27 jan, 2024
  • Gunilla B

Jag tycker inte det är det minsta lilla konstigt om man frågar om dem gula orden. De löper genom krysset och kan ge en bra grund om man har svårt för att komma igång eller tycker krysset är knepigt. Sedan är vi alla olika och många vill klura själv och ser det gula ordet som en "belöning". Men att i skrift ha synpunkter på vad enskilda personer frågar om tycker jag är riktigt förmätet.

27 jan, 2024
  • Catharina E

Tack Niklas, Maja och Gunilla för ert stöd!
    Jag har på Birgittas sida skrivit att jag tyckte att det var fel att "hänga" just mig!

27 jan, 2024
  • Gunilla B

Det gjorde du helt rätt i Catharina E. Under all mina år som lärare har jag alltid utgått ifrån att "frågan är fri" och "det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma svar". Igen ska behöva känna sig ifrågasatt eller uthängd för att man ställer en relevant fråga i ett forum.

27 jan, 2024
  • Anette Demmers

Fortsätt som du gör Catharina E. Bry dig inte om onödiga kommentarer om struntsaker. Förstår inte varför man ens lägger ner tid med detta tyckande hit och dit om vad och hur andra ska göra eller inte göra. Acceptera att alla är olika och som Niklas skrev så är det helt frivilligt att svara.

27 jan, 2024
  • Catharina E

Tack Anette för ditt stöd!

28 jan, 2024
  • Lennart Walman

Att det finns sådant folk som ska bli så upprörda för en sådan sak.
    Är inte forumet till för att hjälpa varandra eller?

28 jan, 2024
  • Susanne Massi

Tänk om alla kunde låta andra vara, klä sig som de vill! Då skulle mycket vara vunnet! ;-)

29 jan, 2024
  • Catharina E

Tack till alla som stöder det fria ordet!

29 jan, 2024
  • Susanne Massi

Det gör jag alltid! ;-)

29 jan, 2024