Skapa ny tråd

Forum

Krypto v.45

Krypto v.45 > Ett litet tips..

• Leif Persson

Kunskapsnivå avkrävs -:).

7 nov, 2022
  • Karin P

Fullträff uppkom (eftersom) kunskapsnivå avkräv(de)s. ;-)

7 nov, 2022
  • Leif Persson

Blev själv lite förbenad när det bara fanns en ingång till kryptot. Till vänster
    *TT som ger tre möjligheter. Resten löste sig själv men tycker ändå att konstruktören kunde vara lite snällare.

7 nov, 2022
  • Nilla Stjärnberg

Det hjälpte att ta en promenad och rensa skallen detta var det klurigate jag varit med om. men det gick

7 nov, 2022
  • Karin P

Jag löste kryptot på två minuter, så då hade jag väl tur och började på "rätt" sätt.

8 nov, 2022
  • Tommy B

Det var inget problem för mig heller - Kryptot är ju på bara 2 pennor.
    Att du skulle haft tur Karin, tror jag inte ett ögonblick på ;-)

8 nov, 2022
  • Peter M

*TT ger fyra möjligheter, inte tre. Annars var det rätt.

8 nov, 2022
  • Leif Persson

Men bara ett par var aktuella:-).

8 nov, 2022
  • Karin P

Till Tommy: Nej, det gör inte jag heller. Men här ska man ju helst utplåna sin personlighet för att inte bli påhoppad så jag valde lite mer modesta ord. ;-)

Till Leif: Jag trodde att du skapade tråden för att det fanns så bra ord att koppla ihop, inte att du var förbenad. Det var därför jag skrev som jag gjorde. ;-)

9 nov, 2022
  • Leif Persson

Till Karin: Visst var jag förbenad (ett ord som min far använde när jag var väldigt ung. Förbenad = Förbannad, ilsken etc för att inte lära barnen att använda svordomar i tid och otid). Råkade bara ha lite tur när jag hittade rätt med *TT. Tyckte att kryptot blev onödigt svårt och inte alls stämmer med svårighetgraden två pennor. Men det gör det ju sällan!
    Kopplade naturligtvis ihop orden som ett tips till de som ändå frågar.
    Lite kul får man väl ändå ha så här på hösten.
    Tommy B kan du bortse ifrån, Har redan tidigare bett honom hålla käften när han ändå inte har något att säga. Senaste påhoppet på mig handlade om att jag tillhörde antiken och inte var en nutida människa.
    Vad svarar man på sånt?
    Önskar dig en solig höst.

9 nov, 2022
  • Karin P

Jo, jag vet vad du menade med förbenad och var på väg att skriva det avsedda ordet men hejdade mig. Jag brukar också roa mig med att hitta ord som funkar ihop i kryptot, ofta hela meningar. ;-)
    Dessutom var det helt andra personer jag tänkte på när jag skrev om påhopp. Men ingen nämnd och ingen glömd. De vet nog själva vilka de är.

9 nov, 2022