Skapa ny tråd

Forum

Lätta krysset - aug

Inlägg

Lätta krysset - aug > Bara en fundering

  • Åsa R

    Har reflekterat över en sak över en längre tid, och det är att lördagskryssen med tre i svårighetsgrad oftast är lösliga utan större hjälpinsatser. Måndagskryssen med också tre i svårighetsgrad, är alltid mer komplicerade och jag behöver ofta ta hjälp med flera ord.
    Om jag då ställer det i relation med Lätta krysset (månadskryssett) med två i svårighetsgrad så tycker jag inte alls att det på något sätt är lättare än ett kryss med tre i svårighetsgrad.
    Egentligen spelar det ju ingen roll i det stora hela. Vi har olika erfarenheter och kunskaper, vilket avgör om kryssen är enkla eller svårare just för varje lösare, tycker bara att det skulle vara roligt och bra för självkänslan om Lätta krysset var lite lättare :)

    13 aug, 2022
  • Anne-Marie Olofshagen

    Tror det var någon som skrev här tidigare när det gällde svårighetsgrad att man fick kolla på konstruktörens namn istället för svårighetsgraden och jag håller med.

    13 aug, 2022
  • Åsa R

    Bra idé! Har inte koll på något konstruktörsnamn, men ska ge det lite uppmärksamhet.

    13 aug, 2022
  • Susanne S

    som en till kommentar kan jag tillägga att de japanska korsorden är omöjliga för min del.. har aldrig löst en helt :-D och tycker de borde ha 10 stjärnor... men de är ju en helt annan typ.

    19 aug, 2022