Skapa ny tråd

Forum

Japanskt korsord - aug

Japanskt korsord - aug > önskar hjälp

• Lennart Widmark

lodrätt nr 14

18 aug 11:32
  • Hans P

L 14 har svarats här i forumet tidigare, tror jag. Men här är den igen

L14: 3v, 5s, 1v, 1s, 1v 2s, 2v, 3s, 1v, 1s, 1v, 3s, 1v

18 aug 11:40
  • Lennart Widmark

tack för hjälpen

18 aug 11:47
  • Kurt A

Hej,
    Gäller detta verkligen Japanskt korsord - aug.
    Det stämmer inte med antalet svarta som man ser och jag undrar om det inte är L9 som Hans har skickat in svaret på, eller är jag helt ute och cyklar?
    mvh
    Kurre

18 aug 15:03
  • Hans P

Du är nog helt ute och cyklar.

Detta är L14 och inte något annat. De svarta som syns överst är:
    5,1,2,3,1,3

Men för att lösa krysset måste du även ta hänsyn till antalet vita. Mellan antalet svarta som syns i varje kolumn och varje rad, och som måste sitta efter varandra, finns ett okänt antal vita. Det är dessa jag också nämner i lösningen.

18 aug 16:04
  • Lennart Widmark

kollade lite mera men rad14 lodrätt ser helt annorlunda ut kanågon hjälpatill

18 aug 17:54
  • Rolf G

Med risk för att åter bli beskylld att vara en besservisser, här är raden ni söker.
    L14 - 2s 1v 1s 3v 2s 4v 2s 1v 1s 2v 2s 1v 2s 1v
    Hans P: Den rad som du har angivit tidigare är L9

18 aug 18:09
  • Rolf G

Hans P: Innan du och om någon gång ska ha en nedvärderande attityd, så se åtminstone till att ha rätt i sak först. Alla gör så bra de kan och dina påhopp skapar bara dålig stämning.

18 aug 18:13
  • Rolf G

Ja BESSERWISSER stavas med W. Har själv tyskt påbrå, så det känns extra tradigt.

18 aug 18:16
  • Lennart Widmark

du är ingen besservisser jag får tacka dej Rolf för att du har hjälpt min fru många gånger men nu är hon inte guldmedlem längre.Hon tycker att nu får jag ta vid Ann-Mari hälsar

18 aug 18:18
  • Hans P

Jag ber om ursäkt Lennart och Kurt för att jag räknat fel på kolumnerna, men ingen ursäkt till Rolf G, någonsin. Jag står fast vid vad jag skrivit tidigare.

18 aug 18:53
  • Rolf G

Tack, kul att hjälpen varit uppskattad. Det är ju många som bidrar med hjälp i forumet. Även om Ann-Mari inte längre sitter vid rodret, så kan hon säkert vara behjälplig som bisittare. Ha det bra ni båda och hälsa tillbaka.

18 aug 18:53
  • Hans P

För övrigt heter det lite skämtsamt "Messerschmitt" på svenska ;-) Konstigt att just du dök upp igen.

18 aug 18:56
  • Hans P

Det är dessutom så att jag både har skickat in mitt japanska kryss och har kollat att det är riktigt för länge sedan. Jag ber återigen Lennart och Kurt om ursäkt för min felräkning i antalet kolumner, två gånger.

Rolf, varför kan du aldrig sluta skriva?

18 aug 19:09
  • Kurt A

Hej,
    Sluta gaffla, alla kan ha fel ibland, men som jag ser det så försöker alla göra sitt bästa, så snälla Rolf och Hans försök respektera varandra och se inte allt som kritik.
    För mig är ni två mycket hjälpsamma människor och hoppas ni kan vara det framöver.
    mvh
    Kurre

19 aug 17:41
  • Hans P

Tack Kurre!

Jag försöker och kommer fortsätta att försöka.

19 aug 17:47
  • Kurt A

Tack Hans, ditt svar värmer.
    Må så gott.
    Mvh
    Kurre

19 aug 18:46