Skapa ny tråd

Forum

Matkryss - mar

Inlägg

Matkryss - mar > önskar hjälp sista

  • Titti S

    1.lagar Gumbo=k * * o l

    2.intas papperslös=k * l a

    3.kompani med känd klocka=n *

    4.är falikt=* i s s

    5 mar 15:01
  • Ingegerd Ö

    1. kreol
    2. kola
    3. NK
    4. eiss

    5 mar 15:06
  • Titti S

    tack ingegerd

    5 mar 15:27
  • Carl S

    Jag skrev FISS på 'FAlikt' utan att tänka på BEAn som man slår!

    5 mar 19:06
  • Charlotte R

    Vill också ha 2 till kola. Men korsande Het pizza med chili heter DIAVOLO, inte diavolA???

    15 mar 07:46
  • Susanne Massi

    Charlotte, jag undrar samma!

    15 mar 09:17
  • Charlotte R

    Är väl fel igen. Det kan ju inte gärna bli KOLO.

    Det är inte bara fel i kryssen, det är lite dåligt med info också. Jag vann gratiskrysset och när gratisperioden löpt ut tänkte jag betala ett tag och gick med. Då började pengar dras automatiskt från mitt konto. Jag avskyr det och hade trott jag skulle få ett mail när det var dags att betala. Fattar inte att bankerna tillåter det utan att man godkänner det - på banksidan alltså. Nåväl. Det är möjligt att det stod i det finstilta här, men jag missade det i så fall.

    Sen för några veckor sen la jag märkte till ett meddelande här på sajten att jag hade obetalda räkningar. De hade alltså inte dragit pengar från kontot i år. Om man ändrar hur betalningen ska ske är det kanske klädsamt att meddela detta.

    Nu går jag och oroar mig att det helt plötsligt ska börja dras pengar från kontot igen.

    15 mar 10:06
  • Bengt L

    Finns en pizza som heter Diavola (en stenugnsbakad pizza.Pizzan är Frasig på ytan och lätt och luftig på insidan.Den är rikligt toppad med smakrik Calabrese Salame,pepperoni och Edamerost. Vikt 345 g.

    22 mar 18:06
  • Peter M

    På italienska har man kongruensböjning, vilket betyder att adjektivet får en ändelse som rättar sig efter det substantiv det beskriver. Precis som i svenskan. Exempel:

    En grön boll - Ett grönt träd - Två gröna bilar.

    En djävulsk man = Un uomo diavolo.
    En djävulsk kvinna = Una donna diavola.

    24 mar 05:23
  • Peter M

    Jag glömde att skriva att "pizza" är ett feminint ord, och då får det ändelsen -a.

    24 mar 06:01